Polana Jaworynki

Sprzątanie odbyło się: 09.05.2021

Półmetek akcji „Dbam o Sądeckie”‼ Podczas trzeciej wędrówki pokonaliśmy prawie 9 kilometrów i zebraliśmy 8 worków śmieci.

Tym razem wędrowaliśmy żółtym szlakiem na Polanę Jaworynki w pobliżu Okrągłej Góry (689 m n.p.m.) w Beskidzie Niskim (Urząd Gminy Łabowa). Dopisała nam pogoda i piękne widoki. Z polany rozciąga się bowiem fantastyczna panorama na wschodnią część Beskidu Niskiego. Potem przemaszerowaliśmy niebieskim szlakiem do miejsca parkingowego, gdzie rozpaliliśmy ognisko. Pokonaliśmy prawie 9 kilometrów. Zebraliśmy 8 worków śmieci o pojemności 80 litrów, które wypełniliśmy butelkami, puszkami, papierkami, czy opakowaniami po słodyczach. Byliśmy jednak mile zaskoczeni małą ilością śmieci, ponieważ miejsce jest dość popularne wśród sądeczan. Tak trzymać. Naszym przewodnikiem oczywiście była Zuzanna Długosz, czyli Baba z gór. Zebrane śmieci trafiły do kontenerów Nadleśnictwo Nawojowa, Lasy Państwowe, które wspiera naszą akcję.

A nasza wędrówka na Polanę Jaworynki rozpoczęła się miłą niespodzianką, jaką zgotowali nam Marta Słaby – Wójt Gminy Łabowa, radni oraz sołtys Kamiannej, którzy przyjechali nas powitać  i wręczyć wszystkim uczestnikom drobne upominki. Oczywiście każdy z uczestników otrzymał również na trasę wodę od partnera naszej akcji  Kryniczanka – Naturalna Woda Mineralna, która wysłała nam też na pomoc Kapitana Kryniczankę. Mieliśmy także wsparcie działaczy Stowarzyszenia Światełko Nadziei, Fundacja Bratnia Dusza i pracownikom Spółka Sądeckie Wodociągi. Dziękujemy.

Skoro byliśmy w Kamiannej w najsłodszej miejscowości gminy Łabowa nie mogło też zabraknąć miodu. Prezent ufundowany przez Pasieka BARĆ im. ks. dra Henryka Ostacha – Emilia i Jacek Nowak najbardziej smakował najmłodszym uczestnikom. Dziękujemy.

Przypominamy, że projekt „Dbam o Sądeckie” jest realizowany w ramach konkursu „Kocham Sądeckie” przy wsparciu finansowemu Starostwo Powiatowe w Nowym Sączu. Kolejna wyprawa mamy nadzieję, że odbędzie się w niedzielę 16 maja.

Opis szlaku

Polana Jaworynki znajduje się w pobliżu Okrągłej Góry (689 m n.p.m.) w Beskidzie Niskim (gmina Łabowa). Z polany rozciąga się piękny widok na wschodnią część Beskidu Niskiego. Na pierwszym planie dostrzeżemy górę Żdżar (751 m n.p.m.), a w oddali m.in. szczyt Wierch (675 m n.p.m.). Patrząc na południe możemy zobaczyć najbliżej znajdujący się szczyt Jaworynki (756 m n.p.m.), a w oddali najwyższe szczyty pasma Jaworzyny Krynickiej m.in. Halę Łabowską (1064 m n.p.m.).