Modyń

28.05.2023
Ilość uczestników:
Ilość zebranych worków:

To był wymarzony finał wiosennej odsłony akcji „Dbam o Sądeckie 2023”. Dopisała pogoda i piękne widoki, na trasie było mało śmieci, a przy grillu panowała rodzinna atmosfera.

W niedziele, 28 maja wybraliśmy z Cisowego Działu na Modyń. Posprzątaliśmy więc fragment niebieskiego szlaku, który prowadzi na słynną Górę Zakochanych. I to była nasza pierwsza wycieczka na terenie Beskidu Wyspowego. W wędrówce wzięło udział ponad 30 osób i zebraliśmy 5 worków śmieci – było naprawdę czysto, choć szlak jest często odwiedzany przez turystów. Na szczycie podziwialiśmy piękne krajobrazy z wieży widokowej, a widać z niej Tatry, Gorce, Pieniny, Beskid Sądecki, czy Beskid Wyspowy. Dostrzegliśmy też Babią Górę! Nacieszyliśmy oczy i później wróciliśmy na Cisowy Dział, gdzie dzięki uprzejmości Wspólnoty Słudzy Ducha Pocieszyciela, mogliśmy rozpalić ognisko na polanie i odpocząć po całej trasie.

Tradycyjnie naszym przewodnikiem była Zuzanna Długosz, czyli słynna Baba z gór, a wolontariusze przygotowali pyszne smakołyki dla wszystkich uczestników – dziękujemy Mieczysławie Matras, Monice Sadłoń, Damianowi Radziakowi oraz Markowi Krerowiczowi. Ogromne podziękowania kierujemy do Urząd Gminy Łącko oraz Wójta Jana Dziedziny, za pomoc w organizacji wyprawy oraz upominki dla wszystkich uczestników.

Przypominamy – akcja „Dbam o Sądeckie 2023” realizowana jest w ramach konkursu „Kocham Sądeckie” przy wsparciu finansowym Powiatu Nowosądeckiego. Patronat honorowy nad akcją objął Marek Kwiatkowski – Starosta Nowosądecki.

Partnerem akcji jest Naturalna Woda Mineralna Piwniczanka, która dostarcza wodę na każdą wycieczkę. Workami na śmieci i rękawicami wspiera nas firma PMP Style Sp z oo

Jesienną odsłonę akcji planujemy na przełomie września i października. Wkrótce szczegółowe informacje na naszej stronie internetowej.