Góra Parkowa (Krynica-Zdrój)

Ilość zebranych worków:
Ilość uczestników:
40 osób

Podczas drugiej wędrówki w ramach akcji „Dbam o Sądeckie 2022pokonaliśmy 10 kilometrów pomiędzy Krynicą, a Tyliczem. Zebraliśmy 12 worków śmieci, a maszerowało z nami blisko 40 osób.

Naszą wycieczkę rozpoczęliśmy na deptaku. W pierwszej kolejności wysprzątaliśmy trasę turystyczną na Górę Parkową (741 m n.p.m). Śmieci nie było zbyt dużo, dlatego pomaszerowaliśmy dalej. Zdobyliśmy Huzary  (864 m n.p.m.) i zeszliśmy do Tylicza. W sumie zużyliśmy 12 worków, które zapełniliśmy głównie puszkami i butelkami po alkoholu. Znaleźliśmy także mnóstwo opakowań po napojach, wiaderko i kanister. Plastik to największe utrapienie środowiska naturalnego. Rozkłada się od 100 do 1000 lat. Co ciekawe – jednorazowe, plastikowe reklamówki produkuje się sekundę, używa średnio przez 25 minut, a rozkładają się one do 450 lat. Zanim więc ich użyjemy, pomyślmy o naszej planecie.

Na trasie jest już trochę czyściej. Wszystkie worki z odpadami odstawiliśmy do miejsc, z których zostaną zabrane przez MZGK W Krynicy. Dziękujemy za pomoc   Dziękujmy również burmistrzowi Krynicy. Piotr Ryba przekazał naszym wolontariuszem drobne upominki. Akcja odbyła się również pod patronatem Popradzkiego Parku Krajobrazowego i uczestnicy wędrówki również otrzymali prezenty od tej instytucji

Naszym przewodnikiem była Zuzanna Długosz, czyli Baba z gór, a wycieczkę zakończyliśmy tradycyjnym ogniskiem. Tym razem ugościli nas właściciele Śwarnego Szałasu w Tyliczu, czyli Janusz Benia Kieblesz. Dziękujemy!

Uczestnikom naszej wycieczki nie zabrakło oczywiście wody na trasie, ponieważ partnerem całej akcji jest Kryniczanka – Naturalna Woda Mineralna. Dziękujemy

Zadanie realizowane jest w ramach konkursu „Kocham Sądeckie” przy wsparciu finansowym Powiatu Nowosądeckiego. Dziękujemy za pomoc.

Opis szlaku

Naszym zadaniem będzie posprzątanie trasy turystycznej na Górę Parkową (741 m n.p.m.), ale pójdziemy też nieco dalej. Zdobędziemy Huzary (864 m n.p.m.) i zejdziemy do Tylicza. Naszą wędrówkę rozpoczniemy jednak właśnie w Tyliczu. Prosimy wszystkich o przyjazd na godzinę 9:00 do Śwarnego Szałasu, który mieści się przy ulicy Pułaskiego 18. Tam zostawimy samochody i przesiądziemy się do busa, który przewiezie nas na krynicki deptak. Około godziny 9:30 sprzed pomnika Adama Mickiewicza ruszymy na Górę Parkową, a naszym przewodnikiem będzie Zuzanna Długosz, czyli Baba z Gór. Po dotarciu na szczyt i krótkim odpoczynku ruszymy dalej żółtym szlakiem na Huzary. Stamtąd już czarnym szlakiem powędrujemy na kolejny szczyt — Jaworzynki (826 m n.p.m.). Później zejdziemy do Śwarnego Szałasu w Tyliczu, gdzie dzięki uprzejmości właściciela, zorganizujemy ognisko. Trasa liczy nieco ponad 10 kilometrów, ale nie będziemy musieli już nigdzie wracać, bo samochody będą na miejscu.

Fundacja Nowe Kierunki, jako organizator akcji „Dbam o Sądeckie” zastrzega, że w Fundacja Nowe Kierunki, jako organizator akcji „Dbam o Sądeckie” zastrzega, że w przypadku niekorzystnych warunków atmosferycznych, termin wyprawy może ulec zmianie. Dzięki wsparciu Powiatu Nowosądeckiego zapewnimy worki na śmieci, rękawiczki i wyżywienie przy grillu. Prosimy o zabranie świetnego humoru, dobrych butów i odpowiedniego stroju. Podczas wyprawy każdy z uczestników odpowiada za własne bezpieczeństwo i zgadza się na publikowanie wizerunku w mediach społecznościowych.